In conformitate cu prevederile Ordinului nr. 444/2001,
Ordinului nr. 512/2003 si Ordinul nr. 570/2001 al
Ministrului Muncii si Solidaritatii Sociale va prezentam
analiza gradului de realizare a programelor de activitate
in baza indicatorilor sociali de performanta stabiliti
pentru institutiile care isi desfasoara activitatea
sub autoritatea sau in coordonarea ministerului in
judetul Maramures pe anul 2003.
INDICATORI SOCIALI DE PERFORMANTA
2003
A. DIRECTIA PENTRU DIALOG, FAMILIE SI
SOLIDARITATE SOCIALA MARAMURES
I. Indicatori sociali de performanta
pentru serviciul juridic in domeniul legislatiei muncii
II. Indicatori sociali de performanta
pentru serviciul de asistenta sociala
III. Indicatori de performanta in
domeniul salarizarii
IV. Indicatori de performanta pentru
activitatea financiar – contabila
V. Activitatea de audit public intern
VI. Indicatori de performanta in domeniul
Resurselor Umane.
A. DIRECTIA PENTRU DIALOG, FAMILIE SI
SOLIDARITATE SOCIALA MARAMURES
I. Indicatori sociali de performanta
pentru serviciul juridic in domeniul legislatiei muncii
1. În conformitate cu prevederile art. 26 din
Legea nr. 130/1996 au fost verificate si înregistrate
în cursul anului 2003, pâna la aceasta
data un numar de 150 contracte colective de munca
si 41 acte aditionale . Mentionam ca în judetul
Maramures exista un numar de 451 societati cu peste
21 de salariati, din care 52 cu capital de stat, 18
cu capital mixt si 381 private.
2.În anul 2003 au fost înregistrate si
conciliate doua conflicte de interese, respectv:
Ø RBG PHOENIX , înregistrat la MMSS sub
nr. 3366/18 din 28.02.2003 ;
Ø SC CONFSTAR SA , înregistrat la MMSS
sub nr. 3388/40 din 09.06.2003.
Stari conflictuale au mai fost înregistrate
la CNMPN REMIN SA , dar, de fiecare data, prin intermediul
institutiei noastre, pe calea dialogului au fost aplanate,
semnându-se între partile aflate în
conflict Protocoale
3. La instantele judecatoresti am avut înregistrate
un numar de 9 cauze, din care 3 solutionate (Anexa
A1)
Tot în cursul anului 2003 au fost formulate
si un nr. de 6 plângeri penale pentru stopaj
la sursa .
4. Petitii au fost înregistrate si solutionate
în mod favorabil, un nr. de 15.
Pe probleme de raporturi de munca au fost oferite
aproximativ 8.000 consultatii , cel putin 100 pe saptamâna
.
La Comisia DL 118/1990 au fost înregistrate
23 de solicitari, din care 11 admise si 12 respinse.
| sus |
II. Indicatori sociali de performanta pentru serviciul
de asistenta sociala
1.Numar de dosare inregistrate in anul 2003:
- Alocatii de stat: 12511
- Alocatii suplimentare:16483
- Alocatii plasament-incredintare:550
- Ajutoare financiare:11
- Ajutoare sociale de urgenta: 30
2. Numar de persoane beneficiare si nivelul alocatiilor
platite:
|
|
|
- mii lei - |
Nr.crt. |
Tipul alocatiei |
Numar persoane beneficiare/luna |
Nivelul alocatiilor platite |
1 |
Alocatii de stat |
40259 |
105.761.595 |
2 |
Alocatii suplimentare |
26424 |
21.439.000 |
3 |
Alocatii plasament-incredintare |
1443 |
10.364.846 |
4 |
Subventii fundatii L34/1998 |
80 |
576.000 |
5 |
Alocatii nou nascuti |
402 |
6.752.200 |
6 |
Ajutoare financiare |
7 |
420.000 |
7 |
Ajutoare sociale de urgenta |
25 |
690.000 |
8 |
Ajutoare pentru incalzire |
17.311 |
5.204.737 |
9 |
Investitii institutii publice |
1 |
91.977 |
|
TOTAL |
151.300.355 |
3. Numar de dosare solutionate în termenul
prevazut de lege , din totalul solicitarilor privind
stabilirea si plata drepturilor .
A. Plata prestatiilor familiale
În perioada 1.01.2003 –31.12.2003 ,
Directia de asistenta sociala , a solutionat toate
solicitarile privind stabilirea si plata drepturilor
, respectiv a fost solutionat un numar mediu de 2462
dosare / luna , dupa cum urmeaza :
a. Alocatii de stat pentru copii 1043 dosare / luna
b.Alocatii suplimentare 1373 dosare / luna
c. Alocatii de plasament 46 dosare / luna
Conform OUG 26/1997, modificata prin Legea nr.108/1998
privind protectia copilului aflat în dificultate,
DDFSS Maramures, a platit în baza hotarârilor
Comisiei privind protectia copilului aflat in dificultate,
un numar de 1445/beneficiari pe luna, in medie cheltuindu-se
de la bugetul de stat suma de 10.364.846 mii lei.
d. alocatii nou nascuti : 4823 dosare în suma
de 6.752.200 mii lei
B. Plata ajutoarelor
Pe baza dosarelor si situatiilor primite, Primariile
din judet au solutionat si pus în plata un numar
de 108.016 dosare pentru urmatoarele drepturi , ca
urmare a controalelor si îndrumarii metodologice
asigurate de serviciul de specialitate din cadrul
DDFSS Maramures :
a. Ajutoare de urgenta 280 dosare în suma de
876.957 mii lei
Precizam ca în perioada ianuarie-decembrie 2003,
au fost acordate 25 ajutoare de urgenta de la bugetul
de stat in suma de 690.000 mii lei.
b. Ajutoare financiare 7 beneficiari în suma
totala de 420.000 mii lei
c. Plata ajutoarelor sociale 78.049 dosare în
suma de 64.985.015 mii lei
- Ajutoare pentru încalzire:
- Sistem centralizat -
- Gaze naturale 17.311 dosare în suma de 5.204.737
mii lei
- Lemne 7484 dosare în suma de 4.720.600 mii
lei
- Ajutoare de urgenta 280 dosare în suma de
876.957 mii lei
- Ajutoare de înmormântare 69 dosare în
suma de 83.380 mii lei
C.Sustinerea financiara a:
a. programelor ONG-urilor care beneficiaza de subventii
de la bugetul de stat : Conform Legii 34/1998, au
fost acordate subventii unui numar de 80 de beneficiari/luna
în suma de 576.000 mii lei.
b. institutiilor de asistenta sociala la care se executa
reparatii si modernizari Conform HG 925/2000 a fost
aprobata suma de 1.190.000 mii lei, din care a fost
platita suma de 1.163.477 mii lei din care în
anul 2003 a fost platita suma de 91.977 mii lei
4. Numarul de petitii rezolvate, în termenul
prevazut de lege a fost de 48 petitii prin care se
solicitau acordarea de ajutoare sociale , ajutoare
de urgenta , plata pentru asistenti personali , probleme
referitoarela acordarea unor drepturi persoanelor
cu handicap , precum si alte doleante , care însa
nu faceau obiectul activitatii serviciului nostru
, si care au fost redirectionate institutiilor abilitate
.
5. Numarul controalelor efectuate în baza prevederilor
legale la institutiile si organizatiile cu atributii
în domeniul asistentei sociale si eficienta
acestora.
În perioada ianuarie –decembrie 2003 s-au
efectuat îndrumari metodologice privind drepturile
stabilite prin legi speciale din domeniul asistentie
sociale : Legea 61 /1993 privind alocatia de stat
pentru copii , Legea 416 /2001 privind venitul minim
garantat , si Legea 119 / 1997 privind alocatia suplimentara
pentru familiile cu copii, la Consiliile Locale de
pe raza judetului nostru , rezultatul fiind reducerea
numarului de dosare gresit întocmite sau incomplete
.
S-au efectuat controale la ONG- urile care beneficiaza
de subventii conform Legii 34 /1998 , la un numar
de 7 asociatii si fundatii cu sediul in judetul nostru
dar si filiale ale asociatiilor si fundatiilor cu
sediul in alte judete, constatând legalitatea
utilizarii acestor subventii .
6. Reducerea numarului contestatiilor cu privire la
stabilirea si plata drepturilor prevazute de lege.
Prin sugestii si îndrumari în vederea
virarii sumei în cont personal sau pe carduri
, s-a reusit eliminarea contestatiilor aparute . Cele
mai multe solicitari se refera la schimbarea unor
date personale sau lipsa titularilor de la domiciliu
în momentul achitarii alocatiilor .
7. Reducerea termenului de realizare a anchetelor
sociale si de analiza a rezultatelor acestora , în
vederea acordarii ajutoarelor de urgenta a fost realizat
prin intocmirea de grafice de lucru functie de localizarea
in judet a domiciliului solicitantilor.
Precizam ca în perioada ianuarie - decembrie
2003 , au fost acordate ajutoare financiare de la
bugetul de stat pentru un numar de 7 beneficiari în
suma totala de 420.000 mii lei , precum si 25 ajutoare
de urgenta de la bugetul de stat în suma de
690.000 mii lei .
8. Reducerea sumelor platite necuvenit am realizat-o
prin :
- sistarea din oficiu a copiilor intre 16-18 ani care
nu prezinta adeverinte scolare
- o supervizare a tuturor dosarelor noi si a modificarilor
de drepturi la punerea lor în plata.
Situatia sumelor platite necuvenit, în aceasta
perioada de timp, este urmatoarea:
|
|
|
|
|
- lei- |
Tipuri de alocatie |
|
Sold la 01.01.2003 |
Debite nou const. |
Debite recuperate |
Sold la 31.12.2003 |
Alocatii stat |
Total |
4.092.696 |
46.825.000 |
44.370.000 |
6.547.696 |
Alocatii supl. |
Total |
10.989.670 |
11.111.110 |
15.945.000 |
6.155.780 |
Alocatii încredintare |
Total |
2.500.000 |
2.190.000 |
- |
4.690.000 |
T O T A L |
|
17.582.366 |
60.126.110 |
60.315.000 |
17.393.476 |
9. Cresterea gradului de recuperare a sumelor platite
necuvenit .
S-a ajuns la o colaborare mai buna cu Administratiile
financiare si cu debitorii, fapt ce a determinat ca
debitele constituite sa poata fi recuperate în
procent de 100 % prin retineri lunare , preluari ale
Adm. Financiare , sau achitari ale debitorilor .
10.Gradul de utilizare a creditelor bugetare
|
|
|
|
- mii lei - |
Nr. crt |
Indicatori |
Credite repartizate |
Plati nete |
Grad de utilizare
% |
1 |
Alocatii de stat |
105.847.825 |
105.761.595 |
99.91 |
2 |
Alocatii suplimentare |
21.465.200 |
21.439.000 |
99.87 |
3 |
Alocatii de plasament |
10.391.875 |
10.364.846 |
99.73 |
5 |
Subventii fundatii |
576.000 |
576.000 |
100 |
6 |
Alocatii nou nascuti |
6.752.200 |
6.752.200 |
100 |
8 |
Ajutoare financiare |
420.000 |
420.000 |
100 |
9 |
Ajutoare de urgenta |
690.000 |
690.000 |
100 |
10 |
Ajutoare pt. incalzire |
5.205.055 |
5.204.737 |
99.99 |
11 |
Investitii institutii asist.soc. |
91.977 |
91.977 |
100 |
12 |
Taxe postale |
7.692.198 |
7.692.198 |
100 |
TOTAL |
151.440.132 |
151.300.355 |
99,9 |
| sus |
III. Indicatori de performanta in domeniul salarizarii
1. In baza Ordinului M.M.S.S. nr. 570/2001 in perioda
01.01.-31.12.2003 s-a desfasurat controale privind
:
- negocierea contractelor colective de munca conform
Legii 130/1996 privind contractul colectiv de munca
Republicata la 61 de unitati din judetul Maramures
:
- garantarea in plata a salariului minim brut pe tara
in baza Legii Nr. 68/1993 la 150 de unitati ca urmare
a verificarii grilei
de salarizare din contractele colective ;
- controale la 8 agenti economici ( 7 societati comerciale
si o regie autonoma AEROPORT ) in baza O.U.G.. Nr.79/2001
privind intarirea disciplinei economico-financiare
si alte dispozitii cu caracter financiar .S-a verificat
modul de aplicare a prevederilor actului normativ
mentionat precum si Ordinul 502 al ministrului administratiei
publice de aplicare in domeniul serviciilor publice
de gospodarie comunala a prevederilor O.U.G.nr.79/2001
;
- controale efectuate in baza O.G. nr.14/1998 privind
utilizarea veniturilor realizate de institutiile publice
finantate integral din venituri extrabugetare la Corpul
Gardienilor Publici ;
-controale efectuate la 7 institutii publice in baza
O.U.G. Nr.192/2002 privind reglementarea drepturilor
de natura salariala ale functionarilor publici, O.U.G.
nr.191/2002 privind cresterile salariale ce se vor
acorda in anul 2003 personalului bugetar salarizat
potrivit O.U.G. nr.24/2000 privind sistemul de stabilire
a salariilor de baza pentru personalul contractual
din sectorul bugetar si Decretului 92/1976 privin
carnetele de munca.
Din verificarile efectuate au rezultat urmatoarele
deficiente:
- stabilirea gresita a salariilor de baza;
- nu sunt operate in toate cazurile in carnetele de
munca gradul si treapta profesionala;
- stabilirea gresita a salariilor de baza in invatamant
prin incadrarea eronata in transa de vechime corespunzatoare;
- carnete de munca care nu au fost operate la zi;
- inregistrarile din statele de plata nu corespund
cu cele din carnetele de munca.
2. In baza O.G. Nr. 27/2002 aprobata si modificata
prin Legea Nr.233/2002 in perioada 01.01.-31.12.2003
a fost solutionate 15 petitii din care :
- 4 petitii de la personae fizice privind drepturile
de care acesta beneficiaza conform Codului Muncii;
- 5 petitii de la institutii publice privind salarizarea;
- 5 petitii de la societati private avand ca obiect
legea 19/2000, Codul Muncii;
- 1 petitie de la un sindicat referitor la contractul
colectiv de munca pe ramura.
| sus |
IV. Indicatori de performanta pentru activitatea
financiar – contabila
Activitatea financiar-contabila a D.D.F.S.S. Maramures
are la baza aplicarea prevederilor Legii Contabilitatii
nr.82/1991, republicata cu modificarile si completarile
ulterioare, ale Legii nr.500/2002 a finantelor publice
precum si ale Legii 631/2002 a bugetului de stat pe
anul 2003.
Referitor la aplicarea unitara a prevederilor Legii
contabilitatii nr.82/1991 cu modificarile si completarile
ulterioare au fost vizate urmatoarele:
1. Asigurarea integritatii patrimoniale
a) Organizarea evidentei tehnice-operative a bunurilor
aflate in patrimoniu D.D.F.S.S Maramures se face pe
baza Normelor Metodologice privind contabilitatea
unitatilor bugetare aprobata prin O.M. F. nr.596/31.12.1970,
a planului de conturi prin O.M.F. nr.324/1984, a H.G.
nr.2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale
si a Legii 22/1969 privind angajarea gestionarilor,
constituirea de garantii si raspunderea in legatura
cu gestionarea bunurilor.
Din bilantul contabil incheiat la 31.12.2003 cu privire
la patrimoniul institutiei rezulta:
|
|
|
- mii lei - |
Specificare |
La
01.01.2003 |
La
31.12.2003
|
Observatii |
Mijloace fixe |
756.944 |
5.307.125 |
|
Obiecte de inventar |
220.629 |
297.755 |
|
Disponibil cu destinatie speciala |
3.869 |
4.344 |
- Garantii gestionar |
Mijloace banesti, alte valori |
9.938 |
44.582 |
- Timbre postale
- Bonuri valorice
- Benzina
- Carti postale
|
Debitori |
5.780 |
26.418 |
|
Materiale |
44.034 |
30.803 |
- Carnete de munca
- Foi suplimentare
- Diverse materiale |
Cheltuielile investitii |
38.899 |
38.899 |
|
b) Evolutia debitorilor pe parcursul acestei perioade
s-a înregistrat
o crestere de 26.418 mii lei reprezentand:
- garantii Romgaz: 353 mii lei
- taxe CASPEV: 26.065 mii lei
2. Organizarea si tinerea la zi a evidentei contabile
si prezentarea la termen a darii de seama contabile
Potrivit art.31(2) din Legea nr.82/1991 republicata,
D.D.F.S.S Maramures depune un exemplar din bilantul
contabil la termenul stabilit de minister si care
a fost respectat la fiecare termen. De asemenea, potrivit
art.22 din acelasi act normativ, pentru verificarea
inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor
patrimoniale, institutia intocmeste lunar balanta
de verificare.
3. Utilizarea cu eficienta si eficacitate a creditelor
alocate prin bugetul de stat
In perioada 01.01.2003 – 31.12.2003, in urma
analizei contului de executie a cheltuielilor din
bugetul D.D.F.S.S. Maramures, s-au constatat urmatoarele:
|
|
|
|
- mii lei - |
Denumire indicator |
Cod |
Prevederi
2003 |
Plati efectuate
2003 |
Economii |
A.CHELTUIELI CURENTE |
01 |
5.111.794 |
5.110.289 |
-1.505 |
I. Cheltuieli de personal |
02 |
3.672.000 |
3.671.383 |
-617 |
Cheltuieli cu salariile |
10 |
2.612.546 |
2.612.531 |
-15 |
Salarii de baza |
10.01 |
1.625.915 |
1.625.900 |
-15 |
Salarii de merit |
10.02 |
68.382 |
68.382 |
- |
Indemnizatii de conducere |
10.03 |
161.464 |
161.464 |
- |
Ore suplimentare |
10.06 |
51.305 |
51.305 |
- |
Spor vechime |
10.04 |
315.000 |
315.000 |
- |
Fond de premii |
10.07 |
371.803 |
371.803 |
- |
Contrib.pt. asig. soc. de stat |
11 |
652.718 |
652.116 |
-602 |
Chelt. Constit. fd. somaj |
12 |
91.439 |
91.439 |
- |
Deplasari, detasari, transferuri |
13 |
132.705 |
132.705 |
- |
Contrib. Constit. fd. sanatate |
14 |
182.592 |
182.592 |
- |
II. Cheltuieli materiale si servicii |
20 |
1.140.000 |
1.139.291 |
-709 |
Chelt. intretinere si gospodarire |
24 |
995.000 |
994.823 |
-177 |
Reparatii capitale |
28 |
- |
- |
|
Obiecte inventar |
26 |
70.000 |
69.821 |
-179 |
Reparatii curente |
27 |
50.000 |
49.982 |
-18 |
Carti si publicatii |
29 |
25.000 |
24.665 |
-335 |
III.Cheltuieli capital |
70 |
299.794 |
299.615 |
-179 |
Au fost alocate credite in valoare de 50 milioane
lei pentru reparatii curente cladire care au fost
consumate in suma de 50 mii lei.
Pentru dotarea institutiei in anul 2004 sunt necesare
fonduri de 886 mil. Lei reprezentand:
- centrala telefonica: 1 buc. 60 mil. lei
- Xerox 1 buc. 60 mil. lei
- calculatoare Pentium IV+ Server 5 buc. 400 mil.
lei
- imprimante 2 buc. 125 mil. lei
- mobilier 100 mil. lei
TOTAL( inclusiv TVA) 886 mil. lei
Fondurile alocate au fost utilizate cu maxima eficienta
respectand structura aprobata prin buget, executia
bugetara fiind realizata in procent de 99,9%.
In cadrul institutiei este organizat si aplicat controlul
financiar preventiv conform normelor legale in vigoare,
nu sunt documente refuzate la viza de control financiar
preventiv.
| sus |
V. Activitatea de audit public intern
In cursul anului 2003 in planul anual de audit public
intern au fost cuprinse 14 activitati grupate pe servicii,
birouri :
Legislatie, Asistenta sociala, Financiar- contabilitate-
administrativ, Resurse Umane.
Pentru evaluarea si aprecierea activitatii de audit
public intern sunt utilizati indicatorii cantitativ
precum :
1. Gradul de cuprindere in activitatea de audit intern
a activitatilor desfasurate de D.D.F.S.S. Maramures
( G.c )
G.c= Nap / Nai* 100= 14/15*100=93,35%
Nap= numarul total al activitatilor programate pentru
auditu intern conform planului =14
Nai = numarul total al activitatilor institutiei =15
2. Gradul de realizare a auditului intern programat
( Gr )
Gr =Naa / Nap * 100 = 14/14*100=100 %
Naa = numarul total al activitatilor auditate, conform
planului de audit =14
Nap = numarul total al activitatilor programate pentru
auditul intern =14
3. Gradul de utilizare a timpului disponibil (Gu )
Gu = Te / Td * 100 = 229 om- zile / 254 om- zile *100
= 90,2 %
Te = timp efectiv lucrat = 229 om – zile
Td = timp maxim disponibil = 254 om – zile .
| sus |
VI. Indicatori de performanta in domeniul Resurselor
Umane.
1. Obiectivele stabilite pentru fiecare functionar
public si personal contractual din cadrul D.D.F.S.S.Maramures
pe anul 2003 au fost indeplinite integral si in termen
in procent de 100 %.
2. Gestionarea numarului de personal si a cheltuielilor
de personal aprobate institutiei prin buget s-a efectuat
in conditii de econamicitate cu incadrarea in numarul
de functii publice si personal contractual in limita
sumelor cu aceasta destinatie astfel:
Specificare |
Aprobat 2003 |
Realizat 2003 |
% |
Nr. Personal |
35 |
32 |
91,4 |
Cheltuieli de personal- mii lei |
3.672.000 |
3.671.383 |
99,9 |
S-a realizat o economie la numarul de personal de
trei persoane datorita blocarii posturilor vacante.
3. In domeniul formarii profesionale a functionarilor
publicii si personalului contractual in anul 2003
din total personal de 32 salariati a participat la
curs de perfectionare 1 persoana in domeniul managementului
Resurselor Umane si 6 persoane la instruiri rezultand
un procent de 21,9 %.
| sus |